„Wychowywać trzeba dzieci, zupełnie małe,
z chwilą pójścia do szkoły musi
mieć już głęboko zakorzenione
dobre wyniki, czyli obowiązkowość,
rzetelność w wykonywaniu zadań,
zrozumienie dla innych,
zdolność samokontroli.”

autor nieznany

RADY DLA RODZICÓW – PRZYJACIÓŁ DZIECI

  • Nigdy nie należy dziecka straszyć przedszkolem ( pójdziesz do przedszkola, to dopiero zobaczysz….)
  • Chodzenie do przedszkola powinno być traktowane jako naturalna rzecz

(tata chodzi do pracy,

mama chodzi do pracy,

a dziecko do przedszkola)

  • Nie przeciągaj pożegnania w szatni.

-pomóż dziecku rozebrać się ,      odprowadź do sali, pocałuj je i wyjdź.

  • Nie zabieraj dziecka do domu kiedy płacze przy rozstaniu– jeśli zrobisz to choć raz, będzie wiedziało, że łzami można wszystko wymusić.
  • Nie obiecuj – jeśli pójdziesz do przedszkola to coś dostaniesz;

Kiedy będziesz odbierać dziecko – możesz dać mu mały prezent.

  • Zastanów się z kim rozstania dla dziecka będą mniej bolesne– mama, tata, babcia.
  • Nie wymuszaj na dziecku, aby zaraz po przyjściu do domu, opowiadało co wydarzyło się w przedszkolu..
  • Cierpliwie czekaj na wypowiedź dziecka, pozwól mu ochłonąć z pierwszych wrażeń, nie zamęczaj pytaniami.
  • Uważnie słuchaj wypowiedzi dziecka, nie bagatelizuj jego problemu, podtrzymuj na duchu, wspieraj.
  • Nie spóźniaj się po swoją pociechę dotrzymuj danego słowa.
  • Żegnaj się i witaj z dzieckiem zawsze z uśmiechem na twarzy, nie zapominaj o słowach „ Kocham Cię”

„Nie ma dzieci są ludzie”
Janusz Korczak

PRZEDSZKOLE

ARTYSTYCZNO-JĘZYKOWE

W GDAŃSKU

ZAPRASZA  DZIECI NOWO PRZYJĘTE WRAZ 

Z RODZICAMI NA DNI ADAPTACYJNE

ROK SZKOLNY – 2024/2025 

 

– Wspólny pobyt i zabawy w ogrodzie   przedszkolnym.

21-23  sierpnia godz: 10:00-11:00

  • Zajęcia adaptacyjne w sali dydaktycznej: 26-27 sierpnia godz: 15:00-16:00

Zapraszamy rodziców

na zebranie organizacyjne

28 sierpnia – zebranie gr. 3 latków godz:16:00

29 sierpnia- zebranie zerówki (6-latki)-16:00

 

Zajęcia adaptacyjne mają na celu:

  • Zmniejszenie napięć emocjonalnych w pierwszych kontaktach z przedszkolem.
  • Stopniowe przybliżanie dzieciom otoczenia, w którym będzie przebywało
  • Zapoznanie dzieci z organizacją życia w przedszkolu
  • Przekonanie dzieci , że w przedszkolu jest wesoło i bezpiecznie
  • Motywowanie dzieci do podejmowania działań i zachowań sprzyjających integrowaniu się z przedszkolem
  • Nawiązanie bliskiego, serdecznie kontaktu w relacjach:
    Nauczyciel-dziecko
    nauczyciel- rodzice
  • Integracja rodziców z przedszkolem w celu ułatwienia lepszej współpracy.
  • Pedagogizacja rodziców w zakresie zaspakajania potrzeb dziecka jako warunku prawidłowego rozwoju.
  • Poznanie oczekiwań rodziców wobec przedszkola.
  • Wspólne z dzieckiem pokonywanie bariery lęku przed nieznanym środowiskiem

Po  wspólnym pobycie w przedszkolu rozmawiaj dziecku o:

  • zajęciach
  • zabawach
  • poznaniu nowych kolegów i koleżanek

Już teraz kochany rodzicu zacznij uczyć  dziecko:

  • Znajomości swojego imienia i nazwiska
  • Ubierania się
  • Samodzielnego jedzenia
  • Mycia rąk
  • Korzystania z toalety
  • Wycierania nosa
  • Rozpoznawania swoich rzeczy wśród innych

Wyprawka przedszkolaka

  • Koc i poduszka
  • Kapcie
  • Ubranie na zmianę ( majtki, koszulka , rajstopy)
  • Zdjęcie dziecka z rodzicami, przytulanka bądź inny przedmiot, kojarzący się dziecku z domem
  • Mokre chusteczki
  • Książeczka do czytania

                              oraz

                  DOBRY HUMOR

      * Wszystkie przedmioty prosimy podpisać